• Nasze usługi kierujemy do klientów z województwa pomorskiego, ale przede wszystkim z takich miejscowości jak: Kartuzy, Kościerzyna, Żukowo, Sierakowice, Sulęczyno czy Przodkowo. 

    Dla wygody klienta oferujemy również wizytę w miejscu zamieszkania lub dowolnym, wskazanym przez zainteresowanego.

    Poza zdrowym odżywianiem i odchudzaniem możemy z klientem dokonać zakupów oraz wykonać pokaz gotowania wybranych potraw. Oferujemy również pomoc w doborze odpowiednich ćwiczeń - wspólnie u klienta.

     

    Zdrowe odżywianie i odchudzanie

    Każda osoba, która zgłosi się do nas, jest traktowana indywidualnie. Staramy się spełnić oczekiwania i pomagamy uzyskać wymarzony efekt. Dieta jest dopasowana do wymagań każdego z osobna według smaku i upodobania kulinarnego. Nauczymy zdrowego odżywiania, aby rezultat był długotrwały, a nie jak w wielu „cudownych” dietach wywołujący efekt jo-jo. Najważniejsze są nawyki żywieniowe i to, co jest w lodówce. Stworzymy pełnowartościową dietę, aby pokrywała zapotrzebowanie na wszystkie niezbędne składniki i dawała bardzo dobre samopoczucie i radość życia.

     

    Żywienie dzieci i młodzieży

    Od kilkunastu lat narasta problem otyłości u dzieci, który niestety przez wielu rodziców nie jest zauważany albo wręcz bagatelizowany. Prowadzi do wielu chorób, a nawet zagrożenia życia. Najczęściej jest to otyłość prosta – przyjmowanie nadmiaru ilości kalorii
    w stosunku do wydatkowanej energii. Młodzież dopada ten problem najczęściej
    w wieku pokwitania.

    Staramy się pomóc usystematyzować przyjmowane porcje żywieniowe z odpowiednią ilością wartości odżywczych potrzebnych organizmowi w danym wieku.

     

    Żywienie kobiet planujących zajść w ciążę, ciężarnych oraz karmiących

    U kobiet ciężarnych oraz karmiących zwiększa się zapotrzebowanie na różne składniki mineralne, energię, białko, tłuszcze i witaminy, dlatego bardzo ważne jest, aby ich dieta była urozmaicona. Wybierając właściwe produkty spożywcze, łatwiej jest uniknąć niedoborów pokarmowych. Równie ważny jest udział odpowiedniej ilości i jakości płynów w diecie kobiety ciężarnej.

     

    Żywienie osób aktywnych fizycznie

    Aby utrzymać odpowiednią kondycję fizyczną, ważne są treningi, ale również odpowiednie odżywianie. Wysiłek fizyczny skutkuje zwiększonym zapotrzebowaniem na energię, a tym samym organizm domaga się odpowiednich składników odżywczych. W zależności od tego w jakim okresie treningowym znajduje się sportowiec: w czasie treningów, zawodów czy w okresie regeneracji - zmienia się sposób jego żywienia. Wartość energetyczna diety jest uzależniona od rodzaju dyscypliny, intensywności wysiłku oraz masy ciała, jaką zawodnik chce osiągnąć.

     

    Dietoterapia:

    Jeśli masz problemy zdrowotne, których lekarze nie potrafią do końca zdiagnozować, pomożemy Ci. Nasza oferta dotyczy dostosowania diety w wielu różnych chorobach i dolegliwościach:

 

  • w nietolerancjach i alergiach pokarmowych 

    Cierpisz na bóle głowy, migreny, masz wysypkę – być może jest to alergia pokarmowa.

    Przy objawach atopowego zapalenia skóry u dzieci zamiast odstawienia od piersi i podawania mieszanek – warto sprawdzić, czy lepszym rozwiązaniem nie będzie diagnostyka i dieta eliminacyjna.

    Alergia również może wystąpić po glutenie, mleku czy innym produkcie – objawiając się często występującymi problemami z żołądkiem. Alergia pokarmowa dotyczy zarówno dzieci jak i dorosłych.

 

  • w hiperlipidemiach (nieprawidłowe stężenie frakcji cholesterolu/ trójglicerydów) 

    Na podstawie badań Profilu Lipidowego można ocenić rzeczywistą gospodarkę tłuszczową (lipidową), od której zależy stan układu krążenia w organizmie – zagrożenie chorobą wieńcową, miażdżycą, udarem mózgu czy zawałem serca.

 

  • w miażdżycy

    Czynniki zagrożenia miażdżycą, wynikające z nieprawidłowego żywienia: 

    • dieta o zbyt dużej wartości energetycznej,

    • zawartość tłuszczów w diecie przekraczająca 30% dziennego zapotrzebowania,

    • udział tłuszczów pochodzenia zwierzęcego (nasycone) powyżej 15%,

    • spożywanie cholesterolu ponad 300 mg/dobę,

    • zawartość cukrów prostych powyżej 10%,

    • niedobór miedzi, żelaza, chromu, selenu, magnezu,

    • niedobór witamin antyoksydacyjnych (A, C, E, beta-karotenu),

    • niedobór błonnika w diecie.

     

  • w nadciśnieniu tętniczym  

    Ograniczamy do połowy zjadane dotychczas porcje- białe pieczywo, makarony z białej mąki, biały ryż, drobne kasze.

    Rezygnujemy całkowicie ze słodyczy, pełnego mleka i jego pełnotłustych przetworów, tłustych mięs i wędlin, wędzonych ryb, żywności konserwowanej, koncentratów, zup w proszku, gotowych sosów, żółtego sera, chipsów, słonych paluszków, orzeszków ziemnych oraz fast foodów. Ich miejsce powinny zająć produkty, które obniżają ciśnienie.

     



    • w cukrzycy typu II,

    • w osteoporozie,

    • w zaparciach nawykowych,

    • w dnie moczanowej,

    • w niedoczynności tarczycy,

    • w refluksie żołądkowo-przełykowym,

    • w chorobie wrzodowej żołądka i dwunastnicy,

    • w chorobach wątroby, trzustki i dróg żółciowych,

    • we wrzodziejącym zapaleniu jelita grubego,

    • w chorobie Leśniowskiego-Crohna,

    • w zespole jelita drażliwego,

    • w celiakii (glutenozależna choroba trzewna),

    • w kamicy żółciowej,

    • w kamicach nerkowych,

    • w niedokrwistości,

    • w zespole policystycznych jajnikó

     

     

     

  •