Podjadanie jest częstym powodem problemów z utrzymaniem odpowiedniej masy ciała. Przekąski wieczorem, w nocy, z nudów lub by poprawić sobie nastrój mogą być zgubne. Poznaj skuteczne metody na walkę ze złymi nawykami.

ZASADA NR 1: Regularność.

Jedząc o stałych porach uczysz organizm. Dzięki spożywaniu posiłków regularnie zyskasz dużo energii i chęci do działania. Z czasem zauważysz, że będziesz odczuwał głód, gdy będzie nadchodziła godzina posiłku.

 

ZASADA NR 2: Miej zawsze pod ręką warzywa.

Obrane i pokrojone w paski, plasterki czy słupki są świetnym rozwiązaniem na każdą chwilę. Porcję warzyw przygotuj przed wyjściem z domu i chup kiedy tylko będziesz miał ochotę. ;)

 

ZASADA NR 3: Odpowiednia ilość tłuszczu.

Tłuszcze trawimy wolniej, dzięki czemu dłużej czujemy sytość, a dla zachowania zdrowia nie potrzeba ich wiele. Zdrowe kwasy tłuszczowe znajdziesz w rybach, siemieniu lnianym, orzechach czy awokado.

 

ZASADA NR 4: Staraj się nie kupować i nie przechowywać w domu słodyczy, chipsów, paluszków itp.

Nie wystawiaj na stół wysokokalorycznych przekąsek. Zamień je na świeże owoce lub warzywa.

 

ZASADA NR 5: Koncentruj uwagę na posiłkach, celebruj.

Koncentruj całą uwagę na spożywanym posiłku. Nie wykonuj żadnych dodatkowych czynności. Spożywaj posiłki powoli, a każdy kęs dokładnie przeżuwaj. Delektuj się jedzeniem.

 

ZASADA NR 6: Małymi krokami zmierzaj do spożywania jak najmniejszej ilości cukru.

Spożywanie produktów z dużą zawartością tego składnika powoduje, iż wpadamy w błędne koło. Jedzenie cukru powoduje jeszcze większy apetyt na cukier. Ciasta, słodycze, słodzone desery zostaw na WYJĄTKOWE okazje. Zacznij małymi krokami. Od dzisiaj zmniejsz ilość cukru jaką używasz do kawy lub herbaty albo zamień słodzone napoje na wodę z dodatkiem cytryny lub mięty.

 

 

Powodzenia smile